Nagyon keveseknek adatik meg, hogy természetesen megvan bennük az a különleges képesség, amellyel könnyedén irányítanak másokat. A láthatatlan vezetés képessége egy karizmatikus tulajdonság, egy olyan minőség, ami magához vonzza az embereket.
Amikor először találkozol valakivel, tudatosan megalapozhatod a jó véleményt magadról. Éppen ezért nem követheted ugyanazt a forgatókönyvet, és nem teheted fel ugyanazokat az unalom ismert kérdéseket, amelyeket mindenki más.
Ha azt akarod, hogy emlékezzenek, felfigyeljenek rád és karizmatikusnak gondoljanak nem olvadhatsz bele egyszerűen háttérbe. Neked kell újragondolnod a szerepedet a társas kapcsolataidban.
Nézzünk egy példát:
Számtalanszor megeshetett már veled, hogy amikor ismeretlen emberrel találkozol, a kialakuló beszélgetés ugyan azokba az unásig ismert kérdésekbe merültek ki, hogy például mivel foglalkozol? Vagy honnan jöttél? A beszélgetés egy rövid időn belül ellaposodik és mindketten alig várjátok, hogy kiszálljatok belőle.
Ha azonban kihasználod a kínálkozó alkalmat egy új kapcsolódás kialakítására, a kapcsolataid és a rólad kialakult vélemény is megváltozik. A beszélgetés jó alkalmat teremt arra, hogy megmutasd, hogy szeretnéd mélyebben megismerni a beszélgető partneredet.
A komfortzónádból kilépve vedd át a vezető szerepet!
Nem kell hangosnak vagy fennhéjázónak lenned a beszélgetés vezetéséhez.
Ehelyett passzívan vezethetsz, ha kérdéseiddel irányítod az irányt, és hagy, hogy mások beszéljenek helyetted.
Tehát itt a megoldás. Ha legközelebb van alklamad beszélgetni próbálj meg szerepet váltani, és elszakadni a szokásos forgatókönyvtől. Ahelyett, hogy a tipikus kérdéseket tennéd fel tudatosan irányíts! Légy kíváncsi résztvevője a beszélgetésnek, miközben a beszélgető partnered egyre jobban élvezi, hogy „végre” kifejezheti önmagát!
Ne feledd, a karizma nem azt jelenti, hogy feltűnő vagy, vagy megpróbálsz lenyűgözni másokat. Arról szól, hogy hiteles legyél, és valódi kapcsolatot teremts azokkal az emberekkel, akikkel találkozol.
A karizmatikus viselkedés tanulható
Magadra ismersz?-Megpróbálsz folytonosan más kedvében járni, magadat háttérbe szorítva?
A People pleaser olyan személyt ír le, aki következetesen arra törekszik, hogy mások kedvében járjon, és közben gyakran feláldozza saját szükségleteit.
Win-win situation – Üzleti angol kifejezések nyerő helyzetekre
A win-win helyzetek az üzletben olyan pillanatok, amikor mindenki nyer. Az ügyfél elégedett, mert megtalálja, amit keres, és a vállalkozás is profitál.